Ihanalla tavalla outo

Ihanalla tavalla outo.
Siksi pelottava.
Rehellinen,
aito,
sanoo ääneen sen, mitä haluaa.
Tanssii, laulaa,
missä ja milloinka vaan.
Näyttää siltä,
ettei tarvitse ketään,
koskaan,
silti sisällään toivoo,
että joku kuitenkin näkisi,
että tarvitsee,
edes hetkeksi.
Vahvalta näyttää,
ja rohkealta,
kuulostaakin, 
että olkapää olla jaksaa,
aina ja aina.

Käsivarsia kaipaa
ihanalla tavalla outokin, 
vapaa sielu syliin halajaa. 

* * * * * * * *

Miehet pitävät
herkistä,
haavoittuvaisista,
naisellisista
naisista,
olennoista,
jotka kaipaavat tukea ja turvaa.

Minä en sovi niihin raameihin,
en varsinkaan ulkonäön puolesta.
En ole pitkäsäärinen missimallifilmitähti,
en pieni ja kurvikas taskuvenuskaan,
vaan liian kaikkea:
itsenäinen
äänekäs
suora
miesnainen.

Sellainen, joka
jokaisella huokosellaan huutaa,
ettei tarvitse,
ketään,
mitään,
mihinkään,
olkapäätä nyt ainakaan.

Itsesuojeluahan se on,
myönnetään.
Kyllä minussakin,
kai,
jossain,
se tukea ja turvaa tarvitseva on,
herkkä ja haavoittuva
naisellinen
naisnainen.

Tarpeeksi rohkeaa
vaan ei löydy
kaivamaan sitä esiin.

* * * * * * * * * *

Villikissan minä saan viereeni asettumaan,
kärsivällisyydellä ja rakkaudella
tulemaan syliin,
päästämään lähelle.
Sinuun sama reseptiä kokeilin,
pikantilla mausteella,
niinkuin nainen vain voi.
Kissa kesyyntyy,
mies kosketustani kavahtaa.

* * * * * * * * 

Olen ainutlaatuinen,
minua ei ole muita.
Olen merkityksellinen, 
ihmeellisen ihana, 
fiksuudesta en anna takuita. 
Olen omalaatuinen, 
outo ja sekopäinen, 
varmasti aikasi arvoinen. 

Näkisitpä sinäkin sen. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Laattajakoa

Muisti on outo elin

Mutta jos kuitenkin?