Duunia pukkaa

Ei tĂ€nne lomailem'-aan o'le tul'/'-tu, vaan ihan oikeasti*5-$ opi#'s😆4^$kelemaan ja d₩%£~€€\%£+uuni-#'a puskemaan!-6 "'^$-4-'433"@2#'3
EnsimmĂ€inen viikko -/'-#'😕 -#'# ehkĂ€ ihmetelpSlessĂ€ ja enemrrmĂ€n tai vĂ€hemmĂ€n 3dĂ©4'# t' oimiessa, mutta tĂ€llĂ€ viikolla isketÀÀn ha##/6,:"^6;6;6666,**,*nskat telanvarteen ihrh#4#3$33'afzfzzffzn tosissaan. Tai mitĂ€ Javi ja Caytanorrr3 nyt p:"3$$&-,3ÀÀmme menok''#😣#4#dzeddzds/:::;;$3😕😘i TĂ€mĂ€ on k#/$aikille vahvoille naisille, jotka odvat kĂ€yneet lĂ€pi p#'$#-'aljon elĂ€mĂ€hssĂ€ ja *&;6 hengissĂ€! Sano tĂ€mĂ€ ÀÀneen "Olen vahva, koska olen tuntenut he''ikkouden. Olen myötĂ€tunto-6#inen, koska olen kokenut tuskaa. Olen elossa, koska olen taistelija. Olen viisas, koska olen ollut typerĂ€. Voin nauraa, koska olen tuntenut surua,.đŸ˜· Voin rakastaa, koska olen tuntenut menetystĂ€." KOPIOI jos olet vahva nainen, jodfyd vjf5zf🙋👾✊ka on selvinnyt myrskyistĂ€ mutta silti tykkÀÀt tanssia sateessa.tnslk9iw keksivĂ€tkÀÀn-3 
Viime viikolla ohjelmassa oli siis akustolevyjen runkojen ja itse levyjen asennusta. Luokkani nuorilla riitti kustannuksella hupia, kun yritin voimalla tunkea metallilistoja paikoilleen. LempeĂ€sti opiskelijak'4😆💜'$5,-4$'''ollegat huomauttivat, ettĂ€ listojen asennus on tekniikka-, ei voimalaji. Ja meikĂ€lĂ€inen kun on niin tottunut kĂ€yttĂ€mÀÀn voimaa!
On siitÀ habasta toki hyötyÀkin ollut. Tuntuipa kuulkaa messevÀltÀ nÀyttÀÀ pojille, ettÀ kyllÀ sitÀ suomalaismummokin jaksaa akustolevypinon 4@/6;4'; portaat ylös kantaa!
Loppuviikosta ase'4'#'4'nsimme metallisia runkopalkkeja katonrajaan. Niih5;55^5-#&in on jossain vaiheessa tarkoitus asentaa cyproc-levyn tyyppisiÀ levyjÀ. Levyhissi tulee siis tutuksi ja akkuporakone ja... jossain vaiheessa.
TÀmÀ viikko alkoi maalaamisen merkeissÀ. Johtoporras oli keksinyt, ettÀ rakennushallin jo hiukkasen aikaa nÀhneet seinÀt olisi maalattava. SeinÀt valkoisiksi, tukipalkit ja pylvÀÀt sinisiksi. Suojapaperit paikoilleen ja sutimaan. Ongelmia aiheutti pikkasen huonekorkeus ja '-'$sopivan korkuisten - ja turvallisten - tikkaiden ja telineiden puute. Jatkovarrella ylsi, kun tarpeeksi kurkotti, reilun kolmen metrin korkeuteen. TyönjÀlki aivan siellÀ ylhÀÀllÀ ei kestÀne tarkempaa tarkastelua... ?
Koulu on pieni ja kaikki tuntuvat olevan yhtÀ suurta perhettÀ. HyvÀntahtoista sanailua kÀydÀÀn niin oppilaiden kuin opettajienkin kesken, mutta selvÀ kunnioitus opettajistoa kohtaan nÀkyy. Julkeaa niskottelua ei tÀÀllÀ nÀe.
En tunne espanjalaista kirosanastoa, mutta sellainen kuva minulle on tullut, ettÀ kauhea':''sti tÀÀllÀ ei kiroilla opettajien kuullen. Koulusta on ollut nuoria oppilasvaihdossa Kuopiossa ja JyvÀskylÀssÀ, ja he ovat tuoneet tuomisinaan valitettavan tutun v-sanan. TÀnÀÀn kuulin sitÀ yllÀttÀen kÀytettÀvÀnkin. Tuli ikÀvÀllÀ tavalla kotoisa olo.
Luokkani on varsin kansainvĂ€linen: kun kahden hollan5$,-$😕😆😟tilaisnuoren lisĂ€ksi joukkoon mahtuu yksi romanialainen, urugualainen, bolivialainen ja argentiinalainen, on elo varsin kirjavaa. Olen luokkani nestori, kuinkas muutenkaan, ja vĂ€lillĂ€ sitĂ€ joutuu vallan kurinpitĂ€jĂ€ksi. Tottelevaisuusaste vain on vĂ€lillĂ€ vĂ€hĂ€n heikonlainen, taitaa se kuuluisa johtajuus ja karisma olla vĂ€hĂ€n hxfxzt😰#3*👏✋✊ukassa?
Nuoret ovat ottaneet minut siipiensÀ suojaan, etenkin tytöt. Huomenna on luvassa oikea kielikylpy, sillÀ nuoret ovat kutsuneet minut elokuviin. TÀÀllÀ kaikki ulkomaiset elokuvat on dubattu espanjaksi, niin televisiossa kuin elokuvateatterissakin, eikÀ tekstityksestÀ ole tietoakaan. Luvassa on varmasti mielenkiintoinen kauhuelokuvatuokio!

Kommentit

TÀmÀn blogin suosituimmat tekstit

Laattajakoa

Muisti on outo elin

Mutta jos kuitenkin?